Sunday, September 18, 2011

"meh sini jap.."

Aku berlari mendapatkan emak..pantas,tangannya menghulurkan sesuatu kepadaku..

"Ambil ni..baca dan hafal..nanti mak tanya.."

Ku belek2 helaian risalah doa yang diberikan...ada satu ayat yang menarik perhatian..ayatul kursi....al maklumla baru berusia 8thun...darjah 2..so, xtaula apa yg dimaksudkan ayat kursi tu...tergambar dalam fikiran..Allah duduk atas kerusi ke?pemikiran yang xmatang..namun masih boleh dimaafkan...

Yang bestnya,ayat tu ditulis dalam tulisan rumi...jadi agak mudah aku membacanya...
hari ke hari aku membacanya...utk menghafal..lama2 aku terasa seperti ada sesuatu yang menyentuh jiwa...mmg diakui,aku seorang budak yang sangat nakal waktu tu...mana xnya,setakat melawan mak ayah tu, perkara kecil..itu xtmasuk kenakalan lain lagi...what a worst child life story!

Tp selepas peristiwa ayatul kursi tu, aku mula tertarik utk belajar agama...mula bersolat..mula berdoa..sejak dari haritu, hinggalah ke thun2 berikutnya,aku mula merasai tenang,gembira...kalau ibadah tu tertinggal, rasa bersalah yang xsudah2...mungkin inilah yang dikatakan kemanisan iman...

Namun, kini, aku dapat merasakan perkara itu tidak lagi berlaku...sedikit demi sedikit ia hilang....puncanya,diriku sendiri...yang xberusaha mempertahankanya....rasa sedih,kecewa,menyesal semuanya hadir...aku cuma berharap,suatu hari nanti aku dapat kembali seperti dulu...aku mendoakan juga agar orang2 yang telah menemui kemanisan iman itu tidak menjadi sepertiku....apa2 pun,selagi hela nafas ni ku tarik,kemanisan tetap dalam pencarian...semoga Allah membantuku.....amin...=")


قَالَ إِنَّمَآ أَشۡكُواْ بَثِّى وَحُزۡنِىٓ إِلَى ٱللَّهِ وَأَعۡلَمُ مِنَ ٱللَّهِ مَا لَا تَعۡلَمُونَ

" Sesungguhnya hanya kepada Allah aku mengadukan kesusahan dan ksedihan ku, dan aku mengetahuidari Allah apa yang kamu tidak ketahui..." (Yusuf:86)


IJAM

No comments:

Post a Comment



AVENGED_SEVENFOLD

AVENGED_SEVENFOLD

6IXTH SENSE

6IXTH SENSE

MODREAD

MODREAD