Friday, October 28, 2011

:)

lama tak update blog nih.....
lama gak lah tak bercerita.....
bukan bz.....sje je mls nak tulis.....coz cerita aku sama je.....
tapi tak semestinya akuh tak da cerita kan....bhahahaha cuma serita akuh,aku sorang jew yang tahu.....
bhahahaha.....hope korang suma yang selalu msok blog aku nih...harap sihat selalu eh.....
hehehehe dah tak tahu nak tulis ape dah....huhuhu

Wednesday, September 28, 2011

:D





Sempurna...
Cerita yang tak sempurna
Apakah alasannya
Siapakah di hatinya...

Bahasaku...
Mungkin tidak seindah
Lafaz kata pujangga
Namun ku bersumpah...

Rela ku tunggu
Jawapanmu...
Masihkah aku ada
Di hatimu...saat ini

Biar tubuhku kan terpaku
Biar jasadku
Tak bernyawa lagi...
Sampai nanti...
Ooo...ooo..ooo

p/

Rela ku tunggu
jawapanmu...
Masihkah aku ada
Di hatimu...Saat ini

Biar tubuhku kan terpaku
Biar jasadku...
Tak bernyawa lagi...

Saat ini..
Rela ku tunggu
jawapanmu...

Masihkah aku ada
Dihatimu...
saat ini.....
saat ini....

salam....

hye....:D lama meh ta meng update blog...
bhahaha....

hehehehe :D

jika kamu memancing ikan,
hendaklah kamu ambil ikan itu.
janganlah sesekali kamu melepaskan ia semula
ke dalam air begitu sahaja,
kerna ia akan menderita slagi ia masih hidup.

begitu juga stlh kamu mmberi harapan kpd seseorang.
stlh dia mula menyayangimu,
hendaklah kamu menjaga hatinya..
jangan sesekali kamu meninggalkannyer begitu sahaja
kerna dia akan trluka oleh kenangan bersamamu,
dan x mungkin dpt melepaskan segalanye
slagi die masih mengingatimu n mencintaimu...:D



kan kan kan ?? renung2kan...hehehe boboi....salam :D

Sunday, September 18, 2011

Tanda lelaki sayang...

apabila seorang lelaki benar-benar jatuh cinta dan setia pada kekasih nya dengan ikhlas,
perubahan sikapnya dapat dilihat dengan jelas,
hati lekai yang di anggap keras selama ini,tiba-tiba menjadi selembut kapas,
bahkan lelaki yang mabuk cinta sanggup berkorban dan melakukan apa saja untuk kekasaih nya,
sekeras manapun hati lelaki ia akan mengalirkan air mata apabila hati nya dilukai,
namun kaum wanita janganlah mengambil kesempatan di atas pengorbanan yang dilakukan oleh lelaki untuk mu itu...
sebenarnya kamu menyedari teman lelaki mu sentiasa bersungguh-sungguh melakukan sesuatu pekara untuk kamu dengan rela hati,
nyata kamu tidak silap memilih teman hidup,
situasi ini terang-terang sudah jelaskan pekara sebenar...
dia bukan jenis orang yang berdamping dengan kamu sekadar suka-suka ataupun mengambil kesempatan
tetapi atas dasar cinta yang sebenar...betapa beruntung nya kamu....
selain itu,jika teman lelakimu sentiasa buat senang dan terhibur,
itu tandanya dia inginkan perhubungan yang serius daripada kamu...
sudah tentu dalam sesebuah hubungan kita inginkan sesuatu kenangan yang manis untuk dikenang...
jadi tidak hairanlah lelaki sebigini sentiasa inginkan suasana ceria setiap kali berdampingan dengan orang yang di anggap istimewa dalam hidupnya...
padanya sudah menjadi tanggungjawabnya untuk menbuat hati orang yang di sayangi sentiasa senang dan terhibur...
jangan kamu anggap teman lelakimu seorang yang kuat membebel sekiranya setiap masa dia cuba memberi kamu nasihat..
ingat!nasihat bermaksud mengingati orang yang disayangi agar hubungan yang terjalin berjalan lancar tanpa sebarang masalah...
itu tandanya dia amat menyayangi perhubungan di antara kamu...jadi terbukalah mendengar nasihat nya...
jika sudah sayang,macam-macam kamu akan fikirkan termasuk lah bimbang akan kehilangannya..
begitu juga teman lelaki mu menyatakan dia selalu memikir dan risaukan kesudahan hubungan kamu...
ini bermakna dia selalu fikirkan mengenai hubungan kamu dan bagaimana untuk menyelamatkannya dari berakhir begitu saja...
kalau boleh biar lah ke jinjang pelamin baru berbaloi...
lucu tapi hakikatnya begitulah apabila teman lelakimu berperangai tidak ubah seperti anak-anak kecil semata-mata untuk mendapat perhatian daripadamu...
si dia mahu bermanja dan inginkan kekasih hatinya melayan lebih dari orang laen yang pernah kamu sayang...
kalau dia merajuk hati,sesekali cubalah untuk memujuk nya...
jangan kamu sangka manjanya itu mengada-ngada...
bukan senagn lelaki sanggup mengubah sikap machonya kepada seorang lelaki yang berperawakan manja...hanya untuk orang di sayangi saja...
kamu hadapi masalah dengan orang pertama yang datang membantumu adalah teman lelakimu...
tandanya dia tidak mahu melihat kamu susah,dan rasa bertanggungjawab untuk membantu...
si dia akan menjadi orang paling rajin dan sanggup melakukan apa saja asalkan kamu senang dan tidak dibebani...
kamu memberitahunya yang kamu akan ke 1 destinasi dalam jangka masa yg lama...
tiba-tiba dia jadi menggelabah dan tidak menentu...itu tandanya si dia langsung tidak boleh berjauhan dari kamu...
kamu tidak perlau ragu lagi tentang kesetiaannya.....
sekiranya teman lelakimu selalu bertanyakan soalan yang sama..."you masih sayang i?"
jangan anggap itu 1 persoalan yang membosankan...itu tandanya dia tidak mahu kasih sayang awk padanya luntur...
sebab itulah perkataan tersebut sentiasa di ulang- ulang agar kamu tahu betapa si dia sentiasa kamu ingat bahawa dirimu sudah dimiliki nya...
si dia sanggup menitiskan air mata demi kekasihnya...bukan suma lelaki sanggup menitiskan air mata hanya untuk seorang pompuan..
jadi hargailah lelaki dan terimalah mereka seadanya berilah diri kamu peluang untuk kembali mencintai seseorang yang bergelar lelaki.....

jangan biarkan ego menguasai perasaan...kalu tidak kamu pasti akan menyesal suatu hari nanti.....
mungkin pasangan kamu tidak sempurna tapi kalu kamu dapat rasa keikhlasan hati dia,itu lebih baik dan ikhlas itu xdapat dilihat....tapi boleh di rasai...

SEKIAN IJAM...
"meh sini jap.."

Aku berlari mendapatkan emak..pantas,tangannya menghulurkan sesuatu kepadaku..

"Ambil ni..baca dan hafal..nanti mak tanya.."

Ku belek2 helaian risalah doa yang diberikan...ada satu ayat yang menarik perhatian..ayatul kursi....al maklumla baru berusia 8thun...darjah 2..so, xtaula apa yg dimaksudkan ayat kursi tu...tergambar dalam fikiran..Allah duduk atas kerusi ke?pemikiran yang xmatang..namun masih boleh dimaafkan...

Yang bestnya,ayat tu ditulis dalam tulisan rumi...jadi agak mudah aku membacanya...
hari ke hari aku membacanya...utk menghafal..lama2 aku terasa seperti ada sesuatu yang menyentuh jiwa...mmg diakui,aku seorang budak yang sangat nakal waktu tu...mana xnya,setakat melawan mak ayah tu, perkara kecil..itu xtmasuk kenakalan lain lagi...what a worst child life story!

Tp selepas peristiwa ayatul kursi tu, aku mula tertarik utk belajar agama...mula bersolat..mula berdoa..sejak dari haritu, hinggalah ke thun2 berikutnya,aku mula merasai tenang,gembira...kalau ibadah tu tertinggal, rasa bersalah yang xsudah2...mungkin inilah yang dikatakan kemanisan iman...

Namun, kini, aku dapat merasakan perkara itu tidak lagi berlaku...sedikit demi sedikit ia hilang....puncanya,diriku sendiri...yang xberusaha mempertahankanya....rasa sedih,kecewa,menyesal semuanya hadir...aku cuma berharap,suatu hari nanti aku dapat kembali seperti dulu...aku mendoakan juga agar orang2 yang telah menemui kemanisan iman itu tidak menjadi sepertiku....apa2 pun,selagi hela nafas ni ku tarik,kemanisan tetap dalam pencarian...semoga Allah membantuku.....amin...=")


قَالَ إِنَّمَآ أَشۡكُواْ بَثِّى وَحُزۡنِىٓ إِلَى ٱللَّهِ وَأَعۡلَمُ مِنَ ٱللَّهِ مَا لَا تَعۡلَمُونَ

" Sesungguhnya hanya kepada Allah aku mengadukan kesusahan dan ksedihan ku, dan aku mengetahuidari Allah apa yang kamu tidak ketahui..." (Yusuf:86)


IJAM

hargai orang yang kita sayang

pada 1 hari di sekolah,seorang murid bertanya pada guru nya...
ketika itu guru tersebut mengajar mengenai kasih sayang......

pelajar:cikgu macam mana kita nak pilih seorang yang terbaik sebagai orang yang paling kita sayang....
            macam mana jugak kita nak kekal kan kasih sayang itu?
guru   :ok sekarang kamu ikut cakap cikgu yer...kamu pergi ke padang,kamu berjalan atas rumput,
           sambil memandang rumput di depan kamu,pilih yang paling cantik tanpa menoleh ke belakang lagi walau sekali....
           dah pilih petik rumput yang paling cantik dan bawa ke kelas.......


pelajar tersebut pun pergi ke padang,apabila pulang ke kelas tersebut,tiada sehelai rumput pun di tangan nya...
lalu cikgu bertanya...

cikgu  :kenapa tiada rumput yang di pilih?
pelajar:tadi masa saya berjalan,saya carilah rumput yang paling cantik...
            memang ada yang cantik,tapi cikgu kata petik yang paling cantik... 
            maka saya berjalan terus ke hadapan mencari yang paling cantik tanpa menoleh ke belakang....
            tapi sampai di penghujung padang,saya tak jumpa pun yang paling cantik....
            mungkin ada  di antara yang di belakang saya tadi rumput yang paling cantik....
            tapi cikgu dah cakap tak boleh menoleh ke belakang lagi...
            jadi tiada lah rumput yang saya dapat petik dan bawa ke kelas.....
cikgu   :ya itu lah jawapan nya....makna nya,apabila kita dah berjumpa seseorang yang kita sayang....
            jangan lah kita mencari yang lebih baik dari itu,kita patut hargai orang yang berada di depan kita sebaik mungkin..
            jangan kita menoleh ke belakang lagi sebab yang berlaku,tetap dah berlaku,semoga yang berlalu tak kan 
            berulang lagi,dan ingt lah,orang yang paling kita sayang tu lah yang paling cantik dan paling baik..
            walau pun nak ikut kan banyak lagi yang cantik dan baik dari rumput tadi....

         HARGAILAH ORANG YANG KITA SAYANG,SEBURUK MANA PUN DIA...
         DIA LAH YANG TERBAIK UNTUK KITA....

         IJAM......

Thursday, September 8, 2011

hari ni tak tau lah ape yg terjadi kat aku....
macam2 dah jadi nih...alahaiiii........
dari siang tadi....mula2.....kawan aku tiba2 dok umah aku smpai kew pagi...
tak tdo,punya tggu dia....aku pom tak tau lah nak ckp....
dah lah tgl adik aku ngn aku ja....mula dia mai,dia ckp nak pnjam lppy nak boh gmba...
aku pon bagi lah....tgk2 sampai ke pagi dok kat umah aku,memang lah dia kawan aku....
tpi yg jadi mslh,adik aku,dah lah adik aku pompuan,kalau aku tdoq,t jadi apa2 kat adik aku mcm mana...
memang lah dia kawan akuh,tpi aku sebagai abg kena lah lindungi adik aku dari sesiapa pun...
tak kira lah kawan ka apa ka.....so kena lah tahan mata tok adik aku,pkol 10 pagi bru kawan aku blik umah dia....
aku pun apa lgi,kuar beli nasi kat adik aku...bila kuar 2,kejadian pertama....ha ni aku nak cita.....
tgh aku dok nek moto 2 kan....hehe aku nmpk sowg mak cik nih dok jual kuih ats basikal....aku terkejut lah...
bukan apa,aku cuma terkejut bila tgk mak cik 2,kayuh basikal smbil bawa kuih dlm raga dan kat belakang....
yerlah....zaman skng mana nak ada owg jual mcm 2 dah....dlu ada lah..skng kalau jual kuih pon,suma pkai meja,wat gerai....aku cita nih bukan nya apa,cuma aku dpt lihat kesungguhan sowg ibu yg ingin membesar ank-anknya ngn jual kuih,tak kisah apa owg ckp,cuba byg kan kasih syg sowg ibu 2 mcm mana....
snggop kayuh basikal,jerit kuih2...cuba korang bygkan mak kita mcm 2,kita pon belom tuntu boleh buat mcm 2 kan tok mak kita,tpi aku tak nak lah ckp lebih2,coz skng mak aku ada kat hospital,ummm
aku cuma mampu bg semangat kat mak aku,sentiasa ada ngn mak aku,msing2 ada ketentuan hidop msing2,dan hidop aku,aku jew yg tahu,rasa,dan alami nya,ummm hehehe :P
lepas pada 2,tgh hari aku gi hospital,tiba2 mak aku dah msok blik pemedahan,tok bedah dan msok kan paip tok penyakit buah pinggang(aku nak sebot tak reti)
punya lah geram aku,doc ckp kemarin pkol 1,last2 belom kol 1 dah msok blik pemedahan,aku pon risau lah,dan blik pulak amek adik aku,bila dah ptg,mak dah kuar,abah cll ckp mak dah kuar...
aku pon hppy sgt bila dgr abah ckp mak stabil....
ptg 2 kuar beli nasi tok mkn malam,masa nak pegy 2,aduh....dugaan lgi timpa aku,jtuh plak moto,nsib aku tak luka terok,tpi pedih lah....hadoi....mngeluh ja....huhuhu tpi tak pa aku pon p gk beli nasi,dan balik....bila malam plak,aku kuar gi kedai,masa 2 lak.....aku ternampak sowg pakcik yg sedang kutip botol tok mnjual...
dia pgy kat 1 tong sampah ke 1 tong sampah yg lain,sayu hati bila tgk,betapa kuat nya kasih syg sowg ayah...
lepas pada 2 aku pon blik....dlm 1 hri....mcm2 aku dpt,aku doakan agr pakcik mak cik 2 kuat tok hadapi perjalanan hidup ni....baik kat sini,mahu pun di akhirat,pada kawan2...aku doakan korang kuat dan tabah.....
aku sentiasa doakan korang.........
pada firah.....ijam tahu firah kuat jgk kan...hehehe blja rjin2,byk kan bersabar,jgn ptus asa yer....
pada wana,ijam tahu kalau ijam tulis nih,tiba2 lah wana baca,mngkin akn mengingati arwah,wana harus kuat ehhh...ijam tahu wana mesti leh lalui suma ngn kuat....ijam mntak maap wana,kalau terbaca smpai kat sini lah....
hehehe coz ijam tulis pnjang nih....tak tahu rjin kew tak bace smpai sini...hehehe
adoiiiii badan pon letih,mlm nih tak leh lah aku tdo guling2,luka kat bahu ade,urmmm :(
adoiiiii lantak lah...janji leh tdo,kebelakangan nih dah la ta ckop tdo...(jgn merungut ijam!)
sampai sini jew ehhh,t ade cter best ijam kongsi lagi....hehehe salam :)

Monday, May 16, 2011

Izinkan Nama SaYa adA dI DaLAM awAk

........
........¶¶¶¶¶¶............¶¶¶¶¶¶
....¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶....¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
..¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶.IJAM.¶¶¶¶
¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶........¶¶¶¶
¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶....¶¶¶¶¶
¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶ ..¶¶¶¶¶..
....¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
..........¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
..............¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
..................¶¶¶¶¶¶¶¶
......................¶¶¶¶

AVENGED_SEVENFOLD

AVENGED_SEVENFOLD

6IXTH SENSE

6IXTH SENSE

MODREAD

MODREAD