Thursday, September 8, 2011

hari ni tak tau lah ape yg terjadi kat aku....
macam2 dah jadi nih...alahaiiii........
dari siang tadi....mula2.....kawan aku tiba2 dok umah aku smpai kew pagi...
tak tdo,punya tggu dia....aku pom tak tau lah nak ckp....
dah lah tgl adik aku ngn aku ja....mula dia mai,dia ckp nak pnjam lppy nak boh gmba...
aku pon bagi lah....tgk2 sampai ke pagi dok kat umah aku,memang lah dia kawan aku....
tpi yg jadi mslh,adik aku,dah lah adik aku pompuan,kalau aku tdoq,t jadi apa2 kat adik aku mcm mana...
memang lah dia kawan akuh,tpi aku sebagai abg kena lah lindungi adik aku dari sesiapa pun...
tak kira lah kawan ka apa ka.....so kena lah tahan mata tok adik aku,pkol 10 pagi bru kawan aku blik umah dia....
aku pun apa lgi,kuar beli nasi kat adik aku...bila kuar 2,kejadian pertama....ha ni aku nak cita.....
tgh aku dok nek moto 2 kan....hehe aku nmpk sowg mak cik nih dok jual kuih ats basikal....aku terkejut lah...
bukan apa,aku cuma terkejut bila tgk mak cik 2,kayuh basikal smbil bawa kuih dlm raga dan kat belakang....
yerlah....zaman skng mana nak ada owg jual mcm 2 dah....dlu ada lah..skng kalau jual kuih pon,suma pkai meja,wat gerai....aku cita nih bukan nya apa,cuma aku dpt lihat kesungguhan sowg ibu yg ingin membesar ank-anknya ngn jual kuih,tak kisah apa owg ckp,cuba byg kan kasih syg sowg ibu 2 mcm mana....
snggop kayuh basikal,jerit kuih2...cuba korang bygkan mak kita mcm 2,kita pon belom tuntu boleh buat mcm 2 kan tok mak kita,tpi aku tak nak lah ckp lebih2,coz skng mak aku ada kat hospital,ummm
aku cuma mampu bg semangat kat mak aku,sentiasa ada ngn mak aku,msing2 ada ketentuan hidop msing2,dan hidop aku,aku jew yg tahu,rasa,dan alami nya,ummm hehehe :P
lepas pada 2,tgh hari aku gi hospital,tiba2 mak aku dah msok blik pemedahan,tok bedah dan msok kan paip tok penyakit buah pinggang(aku nak sebot tak reti)
punya lah geram aku,doc ckp kemarin pkol 1,last2 belom kol 1 dah msok blik pemedahan,aku pon risau lah,dan blik pulak amek adik aku,bila dah ptg,mak dah kuar,abah cll ckp mak dah kuar...
aku pon hppy sgt bila dgr abah ckp mak stabil....
ptg 2 kuar beli nasi tok mkn malam,masa nak pegy 2,aduh....dugaan lgi timpa aku,jtuh plak moto,nsib aku tak luka terok,tpi pedih lah....hadoi....mngeluh ja....huhuhu tpi tak pa aku pon p gk beli nasi,dan balik....bila malam plak,aku kuar gi kedai,masa 2 lak.....aku ternampak sowg pakcik yg sedang kutip botol tok mnjual...
dia pgy kat 1 tong sampah ke 1 tong sampah yg lain,sayu hati bila tgk,betapa kuat nya kasih syg sowg ayah...
lepas pada 2 aku pon blik....dlm 1 hri....mcm2 aku dpt,aku doakan agr pakcik mak cik 2 kuat tok hadapi perjalanan hidup ni....baik kat sini,mahu pun di akhirat,pada kawan2...aku doakan korang kuat dan tabah.....
aku sentiasa doakan korang.........
pada firah.....ijam tahu firah kuat jgk kan...hehehe blja rjin2,byk kan bersabar,jgn ptus asa yer....
pada wana,ijam tahu kalau ijam tulis nih,tiba2 lah wana baca,mngkin akn mengingati arwah,wana harus kuat ehhh...ijam tahu wana mesti leh lalui suma ngn kuat....ijam mntak maap wana,kalau terbaca smpai kat sini lah....
hehehe coz ijam tulis pnjang nih....tak tahu rjin kew tak bace smpai sini...hehehe
adoiiiii badan pon letih,mlm nih tak leh lah aku tdo guling2,luka kat bahu ade,urmmm :(
adoiiiii lantak lah...janji leh tdo,kebelakangan nih dah la ta ckop tdo...(jgn merungut ijam!)
sampai sini jew ehhh,t ade cter best ijam kongsi lagi....hehehe salam :)

No comments:

Post a Comment

AVENGED_SEVENFOLD

AVENGED_SEVENFOLD

6IXTH SENSE

6IXTH SENSE

MODREAD

MODREAD